Carbon Serie
Black, White, Coloured
Snakeskins
3D paintings
Airport Art Party
Lolity / Lolitas
Zahrady / Gardens
Jeans through borders
My holidays
Bazén / Swimming-pool



Texty / Text
Katalog PDF / Catalogue
Curriculum Vitae
Kontakt / Contact
Odkazy / Hyperlinks
Jozef Mrva, Natalie Perkof: Sklenice s/bez vody, Galerie 209, 2016
Silvie Šeborová, Natalie Perkof: Děkuji za pochopení, NDB Janáčkovo divadlo Brno, 2015
Artyčok.tv, Výchozí pozice, Galerie Emila Fily, Ústí nad Labem, 2015
Kultura.cz (Česká televize), Natalie Perkof - portrét, 17.3.2012
Marika Svobodová, Věnováno africkým otcům, Era, 2012
Marika Svobodová, Natalie Perkof, 2012
Satisfakce, Miroslav Mašek, Natalie Perkof, 2012
Maud kotasová, Natalie Perkof, 2011
Toplife, Helena Továrková, 2011
Jeans napříč hranicemi, Natalie Perkof, 2010
Karina Kottová, Artalk, 2009
Eva Spěváčková, Ateliér č., 2008
Petr Kožíšek, Ateliér č. 21, 2005
Marika Svobodová, Věnováno africkým otcům, Era, 2012

Natalie Perkof - Věnováno africkým otcům
20.12.2012 - 26.1.21013
Era, Zemědělská 30, Brno

Natalie Perkof je absolventkou Kvíčalova malířského ateliéru na Fakultě výtvarných umění v Brně. Přestože se ve své práci průběžně věnuje velkoformátové figurální malbě, řekla bych, že v poslední době se autorka našla především v tvorbě trojrozměrných abstraktních objektů, které vznikají často složitými a zdlouhavými technologickými postupy. V objektech, vznikajících v sériích pořád hraje důležitou roli barva. Dalo by se říci, že v některých případech se jedná o prostorovou malbu, jak ostatně naznačuje název jednoho cyklu „3D paintings“. Současně se však autorka pouští do experimentů s neobvyklými materiály, jako je a-krystal nebo karbon, které vedle barvy tvoří důležitý výrazový prvek objektů. O slovo se hlásí také princip sochy-objektu, řešící otázky proporce, tvaru a adekvátnosti v určitém prostoru.

Vystavené práce naleží do cyklu „Karbon“, který vznikal v posledním roce. Abstrahované objekty aerodynamických tvarů jsou pokryty karbonem, tedy karbonovými vlákny, které bývají pro své mimořádné vlastnosti, jako je lehkost, odolnost a pevnost, používány v automobilovém a letadlovém průmyslu. Karbonová textilie má výraznou strukturu a činí objekty téměř nezničitelnými a umožňuje jejich vystavení ve venkovních prostorách. Objekty můžeme tedy vnímat jako vysoce estetická designová díla odkazující k moderním technologiím.

Autorka však v tomto případě pracuje s další vrstvou vnímání, když se vrací ke svým rodným kořenům a tvar karbonů odvozuje z podoby tradičních afrických masek sloužících rituálním, náboženským a obřadním účelům. Tmavé barvy a textilní struktura karbonu vizuálně odkazují k typické podobě a motivům afrického umění. Masky přitom autorka abstrahuje do podoby jednoduchého tvaru, jakéhosi archetypálního znaku, který původní inspiraci jen volně naznačuje. Karbonové objekty-masky sice nefungují jako rituální a obřadní předměty, zato ale fungují jako umění.

Mgr. Marika Svobodová